Jak wprowadzić swój sklep ze zdrową żywnością do internetu - z sukcesem!

Sklepy ze zdrową żywnością to przyszłościowy biznes, na który wciąż jest sporo przestrzeni na rynku. W końcu takich miejsc nie znajdziemy na każdym kroku, a osób zainteresowanych zdrowymi zakupami jest coraz więcej. Z pomocą przychodzi internet i możliwość prowadzenia sklepu online. Jednak czy to na pewno dobre miejsce na tego typu usługi? Jak zacząć? Co jest istotne przy prowadzeniu tego typu biznesu?


Spis treści:

Jak dzięki hurtownii artykułów spożywczych prowadzić swój sklep ze zdrową żywnością w internecie?

 

Wybierz model pracy

Decydując się na prowadzenie sklepu internetowego, jako właściciel, masz do wyboru dwie ścieżki przepływu towarów. Hurtownia artykułów spożywczych może wysyłać towar do ciebie (twojego magazynu) lub bezpośrednio do klienta.

Jeśli wybierzesz partnerską współpracę z hurtownią na zasadzie "dropshippingu", nie musisz nawet posiadać własnej przestrzeni na przechowywanie produktów. To bardzo wygodna forma pracy, szczególnie dla osób, które dopiero "startują" z własnym sklepem i nie czują się na tyle pewnie finansowo, żeby inwestować środki w prowadzenie własnego magazynu oraz wysyłki.

Wówczas ty, jako właściciel sklepu ze zdrową żywnością, zajmujesz się wyłącznie sprzedażą, a za realizację zamówień odpowiada hurtownia. Oznacza to, że oferowane przez ciebie produkty, które klient zamawia w sklepie, wcale nie przechodzą przez twoje ręce, a jedynym twoim zadaniem jest ich sprzedaż. Takie rozwiązanie pozwala prowadzić sklep z każdego miejsca i pracować wyłącznie na komputerze. Skąd mieć pewność, że to, co sprzedajesz, na pewno będzie dobrej jakości i dotrze do klienta? Postaw na hurtownię, która oferuje ten rodzaj partnerstwa, współpracuje z dużymi sieciami i ma doświadczenie na rynku.

Oczywiście nie jest to jedyny model prowadzenia sklepu online. Możesz prowadzić swój sklep ze zdrową żywnością w standardowy sposób, zakładając własny magazyn i samodzielnie wysyłając towary. Wówczas cały proces przechowywania, wysyłki i pakowania towaru należy do Ciebie, a hurtownia artykułów spożywczych dostarczająca ci zdrową żywność odpowiada jedynie za produkty dostarczane do twojego magazynu. Nie zmienia to jednak faktu, że każdą dostawę warto sprawdzać "na wejściu". W końcu od jakości sprzedawanych przez ciebie produktów będzie zależeć czy klienci wrócą do twojego sklepu na kolejne zakupy.

Kwestie techniczne

Zakładając sklep internetowy, musisz zająć się jego powstawaniem kompleksowo, to znaczy przemyśleć strategię sprzedaży, opracować sprawny system zaopatrzenia swoich magazynów, przemyśleć proces wysyłki, stworzyć stronę internetową, ułożyć regulamin oraz podpiąć system płatności. Jednak oczywiście nie musisz robić tego samodzielnie.

O wiele lepiej powierzyć takie kwestie osobom, które się na nich znają. Dobrym przykładem będzie nawiązanie współpracy z agencją marketingową, która na wygodnych dla ciebie warunkach zajmie się stworzeniem strony, regulaminów, podpięciem metody płatności oraz implementacją produktów do sklepu. Wówczas do ciebie należeć będzie wybór rozwiązań offline, związanych z fizycznym przepływem produktów (zaopatrzenie, magazynowanie, wysyłka).

Tworząc sklep internetowy, zadbaj o to, żeby przemieszczanie się po nim było maksymalnie intuicyjne, a klienci w łatwy sposób mogli zrobić zakupy. Na pewno zachęcą ich różnego rodzaju programy lojalnościowe, polegające np. na zbieraniu punktów za wydane pieniądze. Udostępnij różne metody płatności i dostawy, dzięki którym każdy będzie mógł wybrać to, co dla niego najwygodniejsze. Z pozoru błahe rzeczy mogą zadecydować o tym, czy klienci ostatecznie zrobią zakupy w twoim sklepie internetowym, czy zaczną szukać zdrowych produktów gdzie indziej. W tej kwestii również wspomoże cię agencja marketingowa.

Sklep ze zdrową żywnością stawia na jakość

Kiedy już założysz stronę dla swojego sklepu i wprowadzisz na niej wszelkie niezbędne udogodnienia, pora zająć się najważniejszą kwestią, czyli oczywiście produktami. Powinny być one różnorodne, charakteryzować się wysoką jakością i przede wszystkim być dostępne — jeśli klient spostrzeże, że produkt, który chce kupić, jest niedostępny, bądź na jego stronie wyświetla się komunikat "brak w magazynie" — może się zrazić i nie ponowić więcej zakupów w twoim sklepie.

Hurtownia artykułów spożywczych to miejsce, które dla sklepu internetowego jest bardzo istotne. W końcu stamtąd pochodzi towar, który trafia do twoich klientów bez względu na ścieżkę przepływu towarów. Istotne, by były one nie tylko wysokiej jakości, ale również pochodziły od dostawców, którzy są w stanie zadeklarować interesujące ciebie i twoich klientów certyfikaty oraz by nie występowały problemy z ich dostępnością. Tylko wówczas osoby, które raz zrobiły zakupy w twoim sklepie, będą chciały do niego wrócić — bo oferowane produkty będą spełniać ich wymagania.

Pamiętaj o produktach bez cukru i tych, w których jest on zamieniony zdrowszymi odpowiednikami takimi jak stewia czy erytrytol. Zadbaj, by wyposażyć sklep w żywność bez laktozy czy glutenu, którą wiele osób kupuje ze względów zdrowotnych. Bogate wyposażenie, wysoka jakość i przystępne ceny to klucz do sukcesu w przypadku każdego sklepu, także tego prowadzonego w sieci!

Jeśli chcesz porównać jakość produktów proponowanych przez kilku dostawców — nie wahaj się skorzystać z oferty kilku hurtowni artykułów spożywczych online. Takie rozwiązanie pozwoli Ci na przeprowadzenie rozeznania w rynku, pomoże ocenić stawki, a także nawiązać pierwsze kontakty biznesowe.